torsdag 3 mars 2011

Torsdag...

.....kväll.

Jag har funderat länge på det här.....
Om jag ska dela med mig av det här eller inte.?
Anledningen till att jag gör det, är att det är en stor del av mitt liv, och om jag ska fortsätta att blogga så så känns det som det blir bäst så här.
Jag hoppas oxå att det kanske kan ge mig en överblick i att skriva ner saker och ting.
Och kanske kan man få lite tips och råd från andra, samt att det kan inspirera andra oxå.

Som läget är nu så vantrivs jag som det är!
Det är då min vikt vi pratar om....
Sen jag blev gravid och hela mammaledigheten så bara det bra blivit värre och värre.
Jag har väll inte den bästa ämnesomsättningen direkt, så det räcker ju att jag " tittar på en bulle" så går jag upp. Sen har jag ingen annan att skylla detta på mer än mig själv,då jag bara har ignorerat problemet, och inte orkat tagit tag i det =(
Jag hatar känslan av att inte "orka". Det kan handla om allt från att sitta på golvet och leka med Mio, till att bara ta sig ur soffan.
Det otäcka i det hela är det att jag inte ser hur det verkligen är, jag ser mig fortfarande som en tjej som gillar idrott, röra på sig. Men det är länge sen jag var den tjejen, det fattar jag ju nu =(
Det finns ju inget värre än om man behöver köpa någonting nytt att ha på sig, fy f**n för att gå in i provrum, eller för den delen bara prova skor, usch mardrömmen.....
Jag vill kunna gå på stan med tjejerna och shoppa loss, och tycka att det är kul.
Det är inte kul att jämt behöva kolla längs in på klädeshängarna för att hitta en STOR storlek.
Och oftast så kommer man ju tomhänt ur provrummen då inte änns dom storlekarna passar!
Usch det är inte lätt att tycka "publicera inlägg" nu. Känns som jag står naken inför er nu....huuu
Jag tänkte först att jag skulle låsa bloggen, och bara tillåta vissa kunna läsa, men nee det känns som det är inte vad jag vill heller.
Men det är inte lätt....

Nu har jag bestämt mig att det ska bli ändring på det här.
Jag började i slutet på januari, så jag har varit igång ett tag.
Än så länge så har jag tappat 4 kilo, dock så har nog sjukveckorna gjort sitt till lite oxå.
Jag kommer inte lägga ut några start kilon och mått.
Lite kommer jag hålla för mig själv, det är ju inget man direkt är stolt över..... =(
Jag kommer unna mig en gång i veckan om jag känner att det är vad jag vill.
Jag kommer köra Gi.
Jag tycker det verkar vara vettigt.
Jag har kört "soppor" förut, och visst det funkar, men det är ju inget liv. Jag älskar mat och allt runt omkring det. Finns ju inget bättre än att få umgås med vänner över en god bit mat en lördags kväll.
Genom att köra Gi så känns det som man kan ha allt det där kvar....
Sen så kommer jag att träna på gymmet 2 gånger i veckan, och sen har jag min crosstrainer här hemma.
Jag har ett måltal jag vill komma till, men det håller jag för mig själv ett tag till. Det finns även en målbild, även den är "bara" min, kanske får ni se den senare =)
Okej då vet ni =)

Nu kör jag, kanske någon som vill hänga på??
......hjälp..... ;)

4 kommentarer:

  1. Starkt och bra jobbat av dig! Även fast jag tycker du är alldeles utmärkt som du är. Men man känner sig bäst själv. Jag själv har inte kommit dit du är nu, men snart kanske. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ska me börja komma igång snart! Men motivationen känns långt borta=( Hoppas den kommer snart! Kram kram Malin J

    SvaraRadera
  3. Heja heja Monka!! Du är inte ensam och jag blev peppad av ditt inlägg - starkt! :) Du klarar det!

    SvaraRadera

<3