måndag 4 januari 2010

God fortsättning!

Den här julen har varit den bästa vi haft, Mios första =)
Han har fått så mycket fint från alla håll, tack alla!

Sen kom nyåret , tyvärr var Mio sjuk då, men jag tycker nog han höll humöret uppe iaf.
Jag har massor med kort från båda tillfällena som jag måste gå igenom innan dom publiceras här, om jag orkar vill säga...=)

Vardagen kom ifatt oss idag, R börja jobba, trist men nödvändigt ont!
Malin har sovit över till idag. Vi rotade fram snowracerna och körde ett par "vändor".
Hehe man blir som barn på nytt, det gick inte änns fort, men det var skitkul iaf...=)
Såg att det stod en spark i förrådet som jag glömt att vi har, så den ska jag nog ta och rasta någon dag, perfekt väder för det nu!
På eftermiddagen åkte vi till vårdcentralen med Mio. Han är så förskyld och hostig, så jag ringde imorse och fick en tid.
Det var ingen fara med honom, men han fick lite slemlösande så han kanske kan sova lite bättre.

I övrigt så har vi lite planer på en stor renovering som förhoppningsvis kommer bli av i år. Den kommer i stort sätt innefatta hela undervåningen, mer eller mindre. Bla med ett nytt KÖK!!!!
LÖV IT!
Jag är så trött på vårt "sunkiga" kök!

Någon nyårslöfte tänker jag inte ge, men tanken är den, att vi ska bli lite mer aktiva, både jag och R, och försöka att ta vara på fritiden tillsammans, och ha någonting kul framför oss, så blir inte vardagen så trist som den annars kan bli.
Viktigast av allt, vårda förhållandet!
Jag tror att man måste jobba lite för att det ska funka livet ut, det är så lätt att ta varandra för givet.
Många omkring oss har gått isär på senare tid, vilket känns olustigt tycker jag, kan känna att jag blir rädd för att det ska hända oss oxå.
Vill förtydliga mig att jag tycker absolut att man ska gå isär om ett förhållande inte funkar! Ingen blir lycklig bara för att man "ska" hålla ihop.
Undrar varför det har blivit vanligare att man går isär?
Förr var det ju ovanligt, då hade man mamma och pappa undersamma tak.Varför tror ni??
Vad allvarligt det här blev då....
Blev visst ett längre inlägg än vad jag tänkt....skulle ju bara gå in och säga hej...=)

3 kommentarer:

  1. Ja det är nog viktigt att aldrig ta varandra för givet. Kul med köksrenovering, vad spännande! :) Hoppas vi kan ta och träffas snart! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tycker inte heller man ska ta varandra för givet. Men som du vet s tycker ja ju inte man ska va tillsammans "bara för att" heller.. I vårat fall finns ju inget kvar att vårda och då blir det lite svårt=)

    Tror att fler separerar nu för att det har blivit mindre "tabu" eller vad man ska säga. Att många nu vet att en familj kan fungera även om man har föräldrar i två olika bostäder. Som ja sa: Bättre att ha två glada föräldrar p varsitt håll än att ha två sura under samma tak..
    Oj, nu blev ja lika allvarlig som du ha ha
    Ta hand om dej! Kram

    SvaraRadera
  3. Håller me dxej gumman! Bättre isär & "lyckliga" på varsitt håll! Vardagen blir ganska trist om man inte får nån kvalitetstid tillsammans.. Mys e viktigt;-) Kram kram Malin J

    SvaraRadera

<3