söndag 10 april 2011

Rik, rik....

.....jag känner mig rik!!

Och lycklig!
I många år har jag haft nästan allt jag ville ha, det som fattades var en stor puzzelbit som gjorde att jag inte riktigt kunde glädjas åt det jag hade.
Barn, var den stora puzzelbiten som saknades!
Jag kände mig verkligen tom utan barn, konstigt att man kan göra det, när man inte vet hur det är.... Måste vara vår instinkt...eller nått.
Om jag hade en bra dag, så "grusades" den ändå av tomheten....
Jag kunde inte alltid glädjas med andra som hade barn, var trött på "barnsnacket" som jag tyckte var ÖVERALLT!
Nu försår jag ju att det var för att jag var avundsjuk, jag ville ju oxå prata om "mitt" barn.....hur många tänder den fått, hur gammal den var när den börja krypa, amning....ja allt det där.
Nu har jag varit Mamma =) i över 1 ½ år, och jag älskar varje dag att få vara förälder!
Finns inget, verkligen inget som går upp emot att få vara med Mio varje dag.
Få se honom vakna på morgonen. Kramar och pussar i massor varje morgon när vi vaknar =)
Han är en riktig liten solstråle =)
Dagarna som jag är på dåligt humör är få räknade numera!
Nu kan jag verkligen glädjas åt allt bra som finns omkring mig.
Min Robban, han är bara bäst, han får mig att må så bra. Han finns alltid när man behöver honom. Grymt omtänksam och väldigt snäll.
Den bästa pappan =)
Finns inget finare än Mio och Robban tillsammans <3.
Jag har ett jobb som jag tycker om att gå till. Bästa arbetskompisar man kan tänka sig.
Vår ekonomi är riktigt hyfsad =)
Jag har underbara vänner och familj som är omtänksamma och gulliga.
Jag har 2 små undervärk som kommer komma till oss i sommar, som är efterlängtade =)
Kilona försvinner, vilket gör att jag mår toppen.
Våren är här.
Ja jag kan göra listan lång =)

JAG ÄR RIK!

5 kommentarer:

  1. Fick rysningar av inlägget! Lycka lycka LYCKA - och det förtjänar du :)

    SvaraRadera
  2. Säger samma som Lola, du är värd varenda minut av lycka!Kram tezz

    SvaraRadera
  3. du e värd allt det..fick tårar på ja läste..det är precis så man önskar livet å du e verkligen värd detta..du e en underbar person monka..som ja alltid sagt..du e guld värd..kram/camilla

    SvaraRadera
  4. Kommer ihåg den J***A tiden, när vi gick i samma dilemma!, hade INTE du funnits så vet jag inte hur jag skulle klarat mig, många långa jobbiga samtal.. Har börjat känna samma härliga känsla som DU har, UNDERBART!! Och DU är värld all LYCKA i världen.. MIO min underbara Gudson... =)DU ÄR RIK.. Bebis Skalbaggen längtar efter tant Monka med... =) KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Åhh...ehh tack snälla ni, vad gulliga ni är. Jag blir helt rörd av era fina ord =) Tack!!

    Sara: Vi har haft en lång och jäkligt jobbig resa! Men vi är framme =)
    Jag är grymt tacksam över att du funnits vid min sida under denna tid i livet, som var en riktig berodalbana!! Den hade varit tuff och jätte jobbig.... Men nu i efterhand, så vill jag inte vara utan resan hit heller. Ofta tänker jag tillbaka, och tror på det sättet att jag kanske är en ännu bättre mamma och person =)
    För att inte tala om vilken bra "tant" jag kommer bli till Baggen =) haha.
    Längtar så mycket tills det är dags att komma upp till Bb och hälsa på!!
    KRAM!!

    SvaraRadera

<3