torsdag 8 september 2011

Hur har vi det i våra hem....

.....Brandskydd???

Vi har bott här i ca 7 år nu, och vi har inte tänkt på det så mycket.
Nått så viktigt, som man tänker att man "borde" ta tag i.....
Förra året ringde dom från en brandinspektions företag och reka hur vi hade det. Då såg jag till så vi köpte brandvarnare så det räckte till hela huset och en brandsläckare.
efter några månader ringde dom och kolla så vi fått upp brandvarnarna.......hade vi ju inte, dom låg där så bra i sin låda. Men då fick vi fart och satte upp dom =)
Idag ringde dom igen, och frågade om hur många brandsläckare vi har.....1 sa jag. Och då frågade han om vi har övervåning?? och det har vi ju. Då skämta han fast jag vet ju hur han menade......-tar du med dig brandsläckaren upp varje kväll eftersom ni sover där hela familjen? Hmm nee! Sen undra han hur vi skulle ta oss ut från övervåningen om det skulle börja brinna.....för trappen skulle vara som en skortsen....=(.
Nja, vi hoppar väll säger jag på skoj.....-men hade du inte ett barn på 2 år??
Jo, jag har ju det!
Hatar när jag slarvar med såna viktiga saker!!
Jaja nu har vi iaf MVG i brandskydd! Då det blev att köpa både en bransläckare och en stege!
Nu hoppas jag aldrig att jag sk behöva använda några av alla dessa grejer, men det känns grymt bra att veta att dom finns där!

Hur har ni det, finns det brandvarnare utanför alla sovrum, har ni brandsläckare på alla plan?
Om inte! TA TAG I DET!!

Kram mina vänner, och ta hand om varann ;)

1 kommentar:

  1. Min kära make har superkoll på sånt=) Brandvarnare i alla rum, uppe som nere. Brandsläckare uppe och nere. Även en brandfilt i trappen! Har även brandlarmet kopplat via larmet till SOS=)
    Skönt att veta om de brinner att man har skydd! Kram kram Malin Johansson

    SvaraRadera

<3