måndag 26 september 2011

De lux....

...Oopsies!

Blev lite bak på morgonen =)


Dom här blev jätte goda!
Inget mjöl eller socker, bra för oss Lchf:are!!
Kan sakna bröd ibland, då är det här ett bra alternativ.
Går jätte bra att frysa, och lägga i brödrosten när man behöver. Godast lite varma.

Receptet:


6 ägg, vitor o gulor var för sig
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 tsk malda nejlikor
1 msk fiberhusk
200g philedelphia
1/2 tsk bakpulve
r2 dl nötter
5 msk krossade linfrön

Flingsalt/Kanel


Krossa nötterna.

Vispa äggvitorna till ett hårt skum, ca 5 minVispa ägg gulorna, häll i osten, fiberhusken och kryddorna. Vispa ihop.Vänd ner ost o gulorna i det fluffiga vita. Blanda försiktigt. Tillsätt, linfrö, nötter o bakpulver. Blanda ihop till smet.

Klicka ut smeten på bakplåtspappret! Jag gjorde 2 plåtar!
En med flingsalt på, och en med extra kanel på!
In i ugnen 200C° i 10-15 min!

Enjoy!!




2 kommentarer:

  1. meen gu va bra recept, ska jag verkligen testa, jag får ju så ont i magen av vetemjöl ibland så...

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på dig när jag gjorde dom :D. Hoppas du gillar dom.

    SvaraRadera

<3