torsdag 2 december 2010

Julpynt??

En liten fråga, hur gör ni?

Pyntar ni allt till advent, då menar jag med tomtar och gran hela rubbet??
Eller hur gör ni?
Jag adventspyntar dagen innan första advent, då är det bara adventsljusstakar och stjärnor som åker fram.

Sen pyntar jag allt det andra dagen innan julafton, jag kan få pynta den 22 om det är så att man jobbar den 23 vilket man oftast gör inom handel.
Jag vill att det ska kännas nytt och mysigt när man kommer ner på julaftonsmorgonen...=)

Min Mormor pyntade tom på natten till julafton, så när Mamma och hennes syskon kom ner på morgonen, var det färdig pyntat =) Mysigt va....

Ska snart åka till Mamma och tvätta.

kram kram

3 kommentarer:

  1. Jag gör precis som du! Och min mamma gjorde som din mormor, hon såg alltid till att det var lite extra vardagsstökigt kvällen den 23 när jag gick och la mig, ett av mina tidigaste minnen är när jag vaknade på julafton och "tomten" förvandlat hela lägenheten :D

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt, jag vill det ska vara jul nu...=)

    SvaraRadera
  3. Hemma hos oss brukar jag först ställa ut tomtarna och sen brukar Johan efter några drinkar smyga runt och flytta på dem! ;) Kramar Ullis

    SvaraRadera

<3