onsdag 17 mars 2010

Idag....

...är det taksättning på schemat.
Det blir pärlspont....nice!
Jag håller nu på att skruva på det gamla taket så det sitter bra tills vi ska börja sätta det nya ikväll.
Men fy för att vara taksättare, jag är helt död i armar och axlar efter att bara ha gjort vardagsrummet! Man är väll klen helt enkelt..;)
Igår började jag att sätta för alla trappsteg för det ska ju bli en inbyggd trapp, det var betydligt roligare än att skruva tak! Är inte riktigt klar med snart så.....
Igår var jag oxå och titta på tapeter....
Jag är kär.... det är en serie som är perfect, men tyvärr rätt dyr, jag kolla vidare efter någonting billigare......men jag kan inte släppa dom andra, jobbigt det är när det bli så. Ikväll ska vi räkna på hur mycket som kommer gå åt, så får vi se hur vi gör....hoppas vi kan ta dom!!!!

Nu är det bara att fortsätta i köket då, nu har iaf mjölksyran i armarna lagt sig...;)

PÖZZZ

6 kommentarer:

  1. Låter mysigt, fast de e jobbogt;-) Kram Malin J

    SvaraRadera
  2. Jag är så grymt imponerad av er! Duktiga är ni =) Håller tummarna för tapeterna...hi hi

    SvaraRadera
  3. Oj, vad ni styr... Ska bli kul att få se resultatet sen. ;-)


    Kram vännen!

    SvaraRadera
  4. Ni är bäst!!
    Ps.När Hella bella hittade liite för dyra tapeter var det ngn som skrev att hon skulle leta reda på ngn rulle som var ännu dyrare så skulle det genast kännas bättre. Jag kommer inte ihåg vem det var men det var nog det bästa köpargument jag hört på länge:-))
    Kramar Tezz

    SvaraRadera
  5. Hehe den var bra och det låter som Hella bella....hehe Och nu känns det genast bättre...

    SvaraRadera
  6. Låter härligt att det går framåt med bygget. För oss börjar det väl komma igång igen, men vi har ju både inne o ute att pyssla med. Själv har jag ren tvätt att försöka få nå fason på. Det tar aldrig slut. Själv ska ja snart börjar renovera våran lilla toa så den är klar tills knoddisarna kommer! =) kram

    SvaraRadera

<3